שְׁאֵלָה:
מהן כמה טכניקות לייצוב תמונה ביד?
John Rudy
2010-07-16 01:44:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

עדשת הזום שלי (75-300 מ"מ) איטית למדי: 5.6 בנקודה הרחוקה ביותר. (אני חושב שזה 3.5-5.6 וזה לא מייצב תמונה. לצערי, אני על תקציב!) למרבה הצער, השימוש העיקרי שלי בו הוא צילומי כף יד: אירועי ספורט וכו ', שבהם חצובה או אפילו חדרגל אינו נמצא לא קיימא.

הוסף לתערובת שיש לי ידיים רועדות, ומכיוון שמה שאני בדרך כלל מצלם איתו הוא בתנועה, אני משתמש במנוע המיקוד האוטומטי AI סרוו.

מהן הטכניקות שבהן אוכל להשתמש בכדי לשפר את האיכות (במיוחד חדות ומיקוד) של צילומים שאני לוקח עם העדשה הזו, כשאני מחזיק ביד? (באופן כללי יותר, מהן הטכניקות שכולנו יכולים להשתמש בהן לשיפור איכות התמונה והחדות בעת צילום כף יד?)

אם זה עוזר, אני משתמש בגוף של Canon XTi.

כנראה 3.5 / 5.6
אתה צודק; לא הסתכלתי על הסימונים כשכתבתי את השאלה, תודה. :)
שמונה עשרה תשובות:
#1
+39
Erica Marshall
2010-07-16 03:21:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink
  1. הגדל את ה- ISO עד כמה שאתה יכול להגיע בלי לאבד יותר מדי איכות (כדי לקבל מהירות תריס קרוב ככל האפשר לכלל אורך 1 / מוקד).
  2. תרגול ושימוש מיקום ירי יציב כמו אחד מאלה שיעזור לייצב את המצלמה: http://blog.muddyboots.org/2009/04/avoiding-blur-due-to-camera-shake.html
  3. לחץ לאט ובחלק על כפתור הצמצם, אל תקע אותו. רוב האנשים מזיזים את המצלמה יותר ממה שהם מבינים כאשר הם לוחצים על הכפתור - זה עוזר לתרגל זאת גם לפני כן.
  4. נשום לאט החוצה בזמן שאתה מצלם (אל תעצור את הנשימה).
  5. נסה להכניס את המצלמה למצב פרץ. אם תקע את כפתור הצמצם, תגלה שכאשר אתה משתמש בפרץ והחזק את התריס למטה, הזריקה השנייה או השלישית תצא חדה יותר מהצילום הראשון שלך.
+1 לנקודה 4. תמיד ניסיתי לעצור את הנשימה וקיבלתי זריקות גרועות. אני לא בדיוק יודע מדוע.
כשאתה עוצר את נשימתך אתה נוטה לרעוד. זה ברור יותר כשמסתכלים על אתר של רובה על מטרה, אבל להחזיק את המצלמה ביציבה זה מאוד דומה, אז לאט לאט לנשום החוצה זה משהו שהבאתי איתי מירי יעד.
+1 לנקודה 4 - הבאתי זאת גם מניסיון ירי ברובים.
#2
+20
Brian
2010-07-16 02:02:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אל תשכח לנשוף ממש לפני שתפעיל את התריס. זה עובד לצלפים!

סחטו את התריס ....
#3
+12
Rowland Shaw
2010-07-16 01:48:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

דבר אחד ששמעתי על אנשים שעושים הוא לאלתר חצובה באמצעות אורך חוט - הרעיון הוא שאתה יכול לקשור אותו לטבעת D על צלחת חצובה קיימת, ואז להשתמש בחוט במתח, למשל על ידי לולאה מתחת לרגלך לחדרגל מחרוזת, או קשירה למעקה או לעמוד כדי להוסיף מידה נוספת של יציבות.

ישנם צעדים פשוטים אחרים, כמו תרגול טכניקות הרפיה, ועצירת נשימה בזמן הרגע המכריע. תרגול עושה מושלם למרות ש

רעיון המיתרים * חכם! *
#4
+10
ahockley
2010-07-16 01:49:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

החזק את המצלמה שלך קרוב לגופך ... עמד עם מרפקים כפופים וזרועותיך על הצדדים. על ידי קירוב משקל המצלמה / העדשה אליך ומרכז הכובד שלך, קל יותר לתמוך במשקל זה בפחות רעידות מאשר אם אתה מחזיק אותו רחוק יותר או עם הידיים פרושות.

אני חושב שרוב האנשים צריכים להחזיק את המצלמה בפניהם כדי להשתמש בעינית, אלא אם כן הם משתמשים בתצוגת LCD לצורך קומפוזיציה <צמרמורת>
#5
+9
matt burns
2010-07-16 16:09:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

נסה ליצור משולשים עם גופך . לדוגמה, יכול להיות שאשב על הרצפה עם הבטן וכל כף רגל יוצרת משולש על הרצפה, ואז ברכיים יחד ומרפקים על הברכיים.

מצב טיימר עצמי הוא שימושי גם כדי למנוע ממניעת המצלמה תוך כדי לחיצה על התריס. למצלמות מסוימות זמן תריס של 2 שניות למטרה זו.

כמו כן כוסו את העדשה ביד שמאל כך שכף היד פונה כלפי מעלה ואגודל מכוון קדימה ולא אצבעות מעל. עם האגודל מתחת.

#6
+7
Marc
2010-07-16 01:48:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink
  • נסה להניח את העדשה על גדר או משהו (השתמש בשקית שעועית)
  • השען על קיר כדי לייצב את גופך
#7
+7
Guffa
2010-07-16 05:31:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

התחרות שלי בירי ברובה אוויר היוותה ידע שימושי להפחתת תנועת המצלמה. להלן מספר טיפים:

  • מצלמה כבדה עוזרת. ככל שהמצלמה קלה יותר כך היא רוטטת יותר. (רובה אוויר תחרותי שוקל 4-5 ק"ג.)
  • רגליים 30-40 ס"מ זו מזו, רגל שמאל כנגד הנושא. רגליים ישרות, נשען לאחור.
  • שים את המצלמה בכף יד שמאל, מרפק שמאל כנגד גופך. זה ייתן לך עמדה עם קו ישר מהמצלמה לאורך זרועך השמאלית התחתונה ולמטה ברגל שמאל.
  • מצא מיקום שבו אתה משתמש בכמה שפחות שרירים כדי לשמור עליו.
  • נשום בזמן שאתה מכוון למצלמה, עצור את נשימתך רגע לפני שאתה מצלם.
  • לחץ על ההדק כדי שלא תנער את המצלמה.
  • כוון את המצלמה שלך ל מצב צילום בודד, כך שתוכל פשוט להחזיק את ההדק בזמן שאתה מצלם את התמונה. אם תצטרך לשחרר את ההדק מיד תגרום לתנועה. לחלופין פשוט החזיקו את ההדק וצילמו כמה פריימים, חלקם יהיו חדים יותר מאחרים.
  • יש לכם כמה שניות אחרי שתעצרו את הנשימה כדי לצלם את התמונה, אחרי זה תתחילו לרעוד ועדיף נשמו קצת ונסו שוב.
#8
+5
reuscam
2010-07-16 01:53:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink
  • חד-רגילים נהדרים
  • שנה את הגדרות החשיפה שלך אם זה לא פוגע בהרכב שלך. תריס מהיר יותר יכול למנוע מהצגת אפקט רעידות פחות.
  • התאם את המצלמה כנגד כתפך אם הדבר אפשרי. אולי אתה נראה קצת מצחיק, אבל זה יכול לעזור.
  • אורכי טלה קצרים יותר מספקים גם "טלטול" פחות גלוי. זהו הכלל ההפוך - בדרך כלל אתה יכול להחזיק ביד את ההפך של אורך המוקד שלך כמהירות תריס. לְמָשָׁל אם מגדילים לך 300 מ"מ, אתה צריך להיות תריס 1/300 ומעלה. מכיוון שאתה אומר שהידיים שלך רועדות, ייתכן שתרצה להוסיף לזה עצירה או שתיים ככלל. אז אם יש לך חיישן ענק, כמו 25.6 מגה פיקסל או מה שהמפלצויות האלה יהיו, ייתכן שתוכל לסגת מהזום, ואז "להתקרב דיגיטלית" בפוסט.
זום דיגיטלי בפוסט לא יעזור - הוא רק יגדיל את הטלטול שנמצא שם.
לא אם אתה ממזער אותו תחילה על ידי הקטנת אורך המוקד שלך.
לא - גודל טשטוש הרעידות תלוי אך ורק באחוז מסגרת התמונה שעובר הנושא ליחידת זמן. במילים אחרות, מה קצב הזרימה החזותית. טשטוש מצטמצם כשמשתמשים ב- FL קצר יותר מכיוון שאותה זווית תנועה של המצלמה היא חלק קטן יותר משדה הראייה. והפחתת שדה הראייה זהה בין אם אתה עושה את זה עם עדשה או בפוסט.
נשמע כמו הנושא למבחן טוב בעולם האמיתי :)
חדרגל אינו באמת טכניקה "ביד" ...
#9
+4
Eruditass
2010-07-27 08:22:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink
  • עמד עם רגליים ברוחב הכתפיים, כפופות מעט (חשוב על עמדות היאבקות או קראטה, אתה רוצה להיות הכי עמיד בפני מכה).

  • השתמש ביד שמאל כדי לערסל את תחתית המצלמה / העדשה. לעדשות ארוכות יותר, החזיקו מעמד עוד יותר על העדשה (ישנן גם וריאציות כמו להחזיק את הזרוע העליונה ולהניח את העדשה על המרפק: http://digital-photography-school.com/how-to-avoid- רעידת מצלמה)

  • תני את המרפקים אל החזה ואחד כלפי השני.

  • הרם את כתף שמאל .

  • החזק את המצלמה על הפנים שלך / הלחי (סובב את הפנים מעט)

  • אל תמתח את שרירים בידיים או בידיים. היה רפוי ועדין.

  • נשום לאט 3 פעמים. מיד לאחר הנשיפה השלישית, לחץ בעדינות על התריס ואז שאף.

  • החזק את התריס מעט אחרי שצילמת את התמונה שלך. אתה יכול גם להשתמש במצב רציף ולקחת שניים, לעתים קרובות הראשון יהיה הכי רעיל כאשר אתה גורם לרעידות סיבוב על ידי לחיצה על התריס.

  • אם יש משהו בסביבה, רזה עליו.

  • אם אתה יכול להתקרב לקרקע, השתמש בברך כתמיכה כמו חצובה.

  • אם אתה יכול לעלות על הקרקע, שכב.

#10
+3
Scott Lawrence
2010-07-16 02:35:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

וריאציה קלה בטריק המיתרים של רולנד שו היא לולאה את רצועת הצוואר של המצלמה שלך סביב מרפק היד איתה אתה מכשיל את התריס ולהתאים אותו עד שהרצועה תהיה מתוחה.

שלב את זה עם מצב צילום רציף ואני חושב שאתה חייב לקבל הרבה צילומים ללא עצבנות - אפילו עם עדשה כל עוד 75-300.

#11
+3
frumious
2010-07-16 02:01:06 UTC
view on stackexchange narkive permalink

זה עשוי להיות מעט פחות רלוונטי לדברים כמו ספורט, אך לעיתים קרובות כשאני במצב שבו כף יד הוא חשוב, אני פשוט לוקח חופן זריקות במצב צילום רציף, וחלקן תמיד טובות יותר מאחרות. לא כל כך טוב לתפוס רגע ספציפי, אבל עדיף מכלום במצבים אחרים.

זו הטכניקה בה אני משתמש כיום, והיא מצליחה 50% - 60% מהמקרים. הייתי רוצה להצליח יותר. :)
#12
+3
Parasaran
2010-07-16 01:51:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

לעולם אל תצלם במהירות תריס נמוכה מ -1 / f, כאשר f הוא אורך המוקד היעיל. זה יהיה (1.6 x אורך המוקד שבחרת) מכיוון שגורם החיתוך ל- XTi הוא 1.6. בואו נגיד שבחרתם לצלם משהו ב 100 מ"מ. המשמעות היא שמהירות התריס שלך צריכה להיות לפחות 1/160. כוונן את ISO ו / או הצמצם שיעזור לך בכך.

זה רק מגרש כדור; המגבלות ההכרחיות בפועל משתנות בהתאם ליכולתם של אנשים להישאר בשקט.

#13
+2
Reid
2010-07-16 02:05:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הגדל את ה- ISO עד שתקבל מהירות תריס שתוכל להשתמש בה: רעש עדיף על טשטוש.

כמו כן, שים לב שמהירות התריס שלך עשויה למעשה להיות מוגבלת על ידי הפעולה, ולא לנער. VR לא עוזר בטשטוש בגלל תנועת הנושא.

#14
+2
Michael McCarty
2010-07-27 20:56:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ג'ו מקנלי כתב פוסט בבלוג נחמד על "דה גריפ" שהוא משתמש בו. הרבה מידע טוב שם.

http://www.joemcnally.com/blog/2008/03/10/da-grip

#15
+1
mmccoo
2010-07-16 04:29:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני מוצא את זה שימושי שגוף המצלמה נוגע בפנים שלי.

במקום לרחף אותו מולי, יש לי את האף בחלק האחורי של הגוף.

לחילופין, הברק שלי מונח על מצחי.

#16
+1
Noel M
2010-07-16 02:02:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

נשום פנימה (או החוצה) בזמן שאתה מצלם.

#17
+1
Paul Vernaza
2010-07-29 07:12:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הרבה תשובות נהדרות כאן על טכניקת אחיזת מצלמה, אך למרבה הצער, שום מידה של יציבות ידיים לא תגרום לתמונות הספורט שלך להיות פחות מטושטשות. כפי שאחרים הציעו, הגדלת ה- ISO היא ההימור הטוב ביותר שלך. לעתים קרובות יותר מאשר לא בעת אחיזת יד, ה- ISO שלי מוגדר ל- 800 - הרבה יותר רועש מאשר מטושטש, כפי שאחרים הזכירו. אם נגמר לך ה- ISO, טריק נוסף הוא פשוט לעבור למצב עדיפות ידני או לתריס ולהגדיר את מהירות התריס המינימלית שאתה מרגיש בנוח איתה (נניח, 1 / f). הצילום יהיה חסר חשיפה, אך אתה יכול לתקן זאת לאחר העיבוד, על חשבון רעש נוסף. עדיין טוב יותר מזריקה מטושטשת.

#18
  0
Rezlaj
2010-08-12 20:42:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

בדיוק מצאתי דף שיש בו קצת מידע על זה. שימו לב במיוחד לעצה 'השתמש במחרוזת'. זה סוג של ראשוני אבל זה עובד כפי שפורסם.



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 2.0 עליו הוא מופץ.
Loading...